Информация за предоставяне на услуга
2 Предоставяне на достъп до обществена информация
Гражданите и юридическите лица, чужденците и лицата без гражданство имат право на достъп до обществена информация (официална и служебна), както и право на повторно използване на информация от обществения сектор, която се създава или се съхранява от държавните органи на Република България, техните териториални звена и органите на местно самоуправление.
- На основание на:
Закон за достъп до обществена информация - чл. 3, ал. 1 и 3, чл.4
- Услугата се предоставя и като вътрешно-административна:
Не
- Орган по предоставянето на административната услуга:
Министър на иновациите и растежа
- Срок за предоставяне:
14 дни
- Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
безсрочен
- Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
Министър на иновациите и растежа
- Орган, пред който се обжалва индивидуален административен акт:
Административен съд по постоянен адрес на заявителя
- Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
Решенията на задължения субект подлежат на съдебен контрол
- Ограничения и условности:
Обжалване по реда на АПК пред административния съд по постоянен адрес на заявителя в 14-дневен срок от получаване на решението.
- Електронен адрес за предложения:
Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване
- Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция "Административно и информационно обслужване"
Адрес: гр. София, р-н Средец, ул. "Княз Александър I" №12
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)940-7635
Адрес на електронна поща: docs@mig.government.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, Без прекъсване
Съгласно чл. 29, ал. 4 от Устройствения правилник на Министерство на иновациите и растежа, работното време на административните звена, които осъществяват административно обслужване на граждани е от 09:00 до 17:30. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите е от 09:00 до 17:30 в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат.
- Процедура по предоставянето на услугата
Всеки гражданин или юридическо лице (лично или чрез упълномощен представител) има право да подаде заявление за предоставяне на достъп до обществена информация, създаване и съхраняване в Министерството на иновациите и растежа. Достъп до обществена информация се предоставя въз основа на писмено заявление или устно запитване.
Съгласно чл. 25 от ЗДОИ заявлението се оставя без разглеждане, ако не съдържа следните реквизити:
- Трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
- Описание на исканата информация;
- Адреса за кореспонденция със заявителя
В заявлението може да се посочи и предпочитаната форма за предоставяне на достъп до исканата информация.
- Начини на заявяване на услугата
- в Центъра за административно обслужване;
- по пощата;
- на електронен адрес - docs@mig.government.bg
- чрез Платформата за достъп до обществена информация;
- чрез Системата за сигурно електронно връчване
- Начини на получаване на резултата от услугата
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- лично или чрез упълномощено лице в Центъра за административно обслужване на МИР;
- по електронен път на електронна поща;
- чрез Платформата за достъп до обществена информация
- чрез Системата за сигурно електронно връчване.
- За услугата се заплаща такса
Достъпът до обществена информация се предоставя след заплащане на разходите по предоставяне на информацията, размерът на които се определя съгласно Заповед на министъра на финансите № ЗМФ-1472/29.11.2011 г. и предоставяне на платежен документ
- Услугата може да бъде заплатена:
По банков път
- Образци на документи:
заявление за достъп до обществена информация
протокол за приемане на устно заявление за достъп до обществена информация