Информация за предоставяне на услуга
3264 Удължаване на срока на издадено Удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект ("Стартъп виза")
- Описание на административната услуга:
Стартъп визата е удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект и е само един от задължително изискуемите документи за получаване на разрешение за продължително пребиваване в страната. Тя не предоставя възможност за придобиване на българско гражданство
Административната услуга представлява удължаване или отнемане на удостоверение за високотехнологичен и/или иновативен проект, наречен „Стартъп виза“. Удостоверението се предоставя на чужди граждани, предлагащи високотехнологични и/или иновативни дейности, продукт и/или услуга, с което се цели България да се превърне в притегателен център за стартиране на иновативен бизнес за чужди граждани и за създаване на компании или инвестиране във вече съществуващи компании, използващи високи технологии и развиващи научно-изследователска и развойна дейност. Последното ще доведе и до изграждане на по-голяма и по-добре развита предприемаческа общност в страната. Удостоверението е един от документите, които се вземат предвид от компетентните органи за издаване на разрешение за продължително пребиваване в страната.
- Център за административно обслужване и/или звена, които контактуват с потребителите и предоставят административно обслужване:
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Дирекция „Инструменти за икономически растеж“
Адрес: гр. София 1000, ул. „Княз Александър I” № 12
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02/8075 393
Адрес на електронна поща: startupvisa@mig.gov.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 – 17:30, Съгласно чл. 28, ал. 4 от Устройствения правилник на Министерство на иновациите и растежа, работното време на административните звена, които осъществяват административно обслужване на граждани е от 09:00 до 17:30. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите е от 09:00 до 17:30 в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат.
- Органът на издаване: Министърът на иновациите и растежа
- Изисквания, процедури, инструкции:
Преглед и оценка за Заявлението и придружаващите го документи:
Отчет за извършеното до момента съобразно подаденото по чл. 6 заявление и приложенията към него.
- Срок на процедурата: между 30 и 74 дни
- Начин на заявяване на услугата: По електронен път
- Срок на действие:
Удостоверението се удължава с още 2 години - Услугата е безплатна
- Ред и срокове за обжалване:
Решенията на министъра се съобщават в 7-дневен срок от издаването им и може да се обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс (АПК) - Начини за получаване на резултата от услугата:
Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес; като вътрешна препоръчана пощенска пратка; като вътрешна куриерска пратка; като международна препоръчана пощенска пратка; лично от ЦАО при компетентния орган; по електронен път на електронен адрес